Московското метро, едно од најубавите естетски триумфи низ светот, ја надживеа револуцијата што го создаде
— 21 јануари, 2019Метрото во Москва е едно од најубавите во светот. Создадено со цел да се преселат сиромашните работници од Москва од една точка до друга, тоа секојдневно ја пренесуваше и комунистичката пропаганда и порака, а тоа е да се услојува естетиката што требаше да ги потврди претпоставените убавини на советскиот живот. Големи тавани, масивни плочи од мермер и шарени мозаици што ги славеа Советите во сите нивни инкарнации, од воените лидери до колективните земјоделци. Системот на метрото преселуваше илјадници тела дневно, но вистинскиот успех беше во тоа како тој го отелотворуваше советскиот експеримент. Од ризичната изградба на самата метро до начините на кои неговите ескалатори и мозаици ги пренесуваа советските вредности, метрото ја кажуваше пораката дека комунизмот е достоен за стравопочит и почит.
Московското метро сега е познато како едно од најубавите естетски триумфи низ светот што ја надживеа револуцијата што го создаде. Првата линија е отворена на 15 мај 1935година. Во пооектирањето и во уметничкото уредување учествувале најголемите архитекти и уметниви од СССР: Шушев, Душкин, Корин, Лансер и Дејнек.
Она што фасцинира е беспрекорната среденост, без и најситен отпадок, а речиси секоја станица има свои уметнички дела.
Ќе наидете на убавина од архитектурата во Москва, но исто така има многу изненадувања и под земја. Овде се само неколку метро станици кои вредат да се посетат, но ги имаа речиси 200 метро станици, кои секоја од нив ја раскажува сопствената приказна.
Белорусска Метро
Започнете ја вашата подземна авантура во Белорусска Метро, најблиската станица до хотелот “Радисон Бел Белорусскаја”, Москва. Вашите очи веднаш ќе бидат привлечени од таванот кој ќе прикаже 12 мозаични панели, секој од нив, илустрирајќи го животот во Белорусија.
Многу постојки беа богато украсени со уметноста на социјалистичкиот реализам. Една од најубавите станици е Киевскаја, украсена со комбинација од мермер и ерменски оникс.
Киевскаја станица
Отворена 1953 година, го добила називот по железничката станица што се наоѓа во близина. Уредена е во квази-барокен стил, со столбови обложени во мермер од Урал и со керамички плочки, со фрески од различни уметници.
Славјански булевар (Slavyansky Bulvar)
Тунелите во оваа уметничка станица ја одразуваат совршената слика на огледалото на сјаен под. Ѕидовите се направени од зелен кубански мермер. Уличните светилки ја земаат заобленоста на таванот и ги претставуваат гранките на дрвјата.
Станица Мајаковска
Станиците изградени по Втората светска војна се многу поедноставни, бидејќи немало многу пари за нивната декорација. Па сепак дизајните на тогашните архитекти собрале неколку награди ширум светот. Една од најубавите станици на Московското метро. Архитектот Алексеј Душкин неговата архитектонска креација ја нашол во поезијата на Владимир Мајаковски. Таму се сместени 34 мозаици, кои го прикажуваат „24 часа во земјата на Советите“. За време на Втората Светска војна користена е како командно место за московскиот противавионски полк. Сместена е на 33 метра под земја. За време на Втората Светска војна метрото служело како засолниште и породилно, кога биле родени 217 бебиња.
Elektrozavodskaya (Електрозаводска метро станица)
Кога ќе ја посетите оваа станица, нема да ви изненади што е именувана по соседната фабричка сијалица. Таванот е украсен со над 300 светилки поставени во шест паралелни редови.
Комсомолскаја станица
Оваа станица е отворена на 30 јануар 1952 година и е една од најпрометните станици во Москва. Нејзиното архитектонско обликување е инспирација од историската борба на Русите за слобода и независност, којашто е претставена во осум големи мозаици на Павле Корин.
Станица Новослободска
Првите цртежи потекнуваат од пред Втората Светска војна, за да во 1948 година архитектот Алексеј Душкин го ангажира младиот уметник Павле Корин. Денес оваа станица ја красат 32 витражи, изработени од уметници од Летонија.
Станица Арбатскаја
Оваа станица била оштетена за време на бомбардирањето во 1941 од страна на Германската војска. Нова е изградена во 1953 година на поголема длабочина, на 41 метар под земја и е втора по должина во Москва, со должина од 250 метри.
Главниот тунел е елиптичен, со ниски и квадратни столбови со црвен мермер и светни релјефи на плафонот на кој висат лустери.
Плоштад Револуција
Ова е една од најпознатите московски станици, отворена во 1938 година а нејзин архитект е Алексеј Душкин. Она што ја чини оваа станица посебна се 76 скулптури на социјалистичкиот реализам на авторот Матвеј Манизер. Скулптурите ги прикажуваат луѓето од Советскиот Сојуз: војници, пилоти, селани, деца, спортисти… Она што го прават најчесто патниците на оваа станица, кога се во близина на статуата со војник и куче е да го протријат носот на кучето за среќа.