Тина Тарнер, американската рокенрол ѕвезда, по долго боледување почина денес, на 83-годишна возраст. Таа беше во лоша здравствена состојба во последниве години, при што во 2016 година и беше дијагностициран рак на цревата, а во 2017 година имаше трансплантација на бубрег.
Тарнер го засили уделот на обоените пејачки во рокенролот, дефинирајќи ја таа ера на музика до степен до кој Мик Џегер призна дека се инспирирал од нејзините силни и енергични настапи во живо . По две децении работа со нејзиниот контроверзен и агресивен сопруг, Ајк Тарнер, таа продолжи сама и – по неколку лоши стартови – стана една од најважните поп икони во 1980-тите со албумот Private Dancer. Нејзиниот живот беше опишан во три мемоари, во биографски филм и во мјузикл и во 2021 година, во познатиот документарен филм „Тина“.
Во објавата за смрта, нејзиниот претставник рече: „Тина Тарнер, кралицата на рокенролот, почина денеска на 83-годишна возраст, мирно, по долго боледување во нејзиниот дом во Куснахт во близина на Цирих, Швајцарија. Со неа, светот губи музичка легенда и модел за пример“.
Тарнер е родена како Ана Меј Булок на 26 ноември 1939 година и израснала во Натбуш, Тенеси, каде што берела памук со своето семејство како дете. Таа пеела во малиот градски црковен хор додека била тинејџерка , пред да влезе во бендот на Ајк во Сент Луис. Тој го одбил нејзиното барање да им се приклучи додека не ја видел како го зграпчува микрофонот и пее за време на настапот на Kings of Rhythm со песната „Ти знаеш дека те сакам“ од ББ Кинг.
Откако нејзините вокални таленти станале очигледни, Ајк и го дал името Тина Тарнер, кое го прифатила како заштитен знак во случај да го остави или тој да сака да ја замени. Тој брзо станал навредлив кон неа: кога Тарнер се обидела да ја напушти групата откако станала свесна за неговиот нервозен карактер, тој ја удрил со дрвена полица за чевли.
„Мојата врска со Ајк беше осудена на пропаст истиот ден кога тој сфати дека ќе бидам главниот заработувач на пари“, напиша Тарнер во нејзината биографија „Моја љубовна приказна“ од 2018 година. „Тој требаше да ме контролира, економски и психолошки, за никогаш да не можам да го оставам“.
Нејзината прва сингл плоча беше насловена „A Fool in Love“ во јули 1960 година, кој ги сруши Топ 30 во САД и беше почеток на многу успешни пробиви на топ листите. но, нивните настапи во живо ги направија сензација. Во 1964 година, тие потпишаа договор со Warner Bros imprint Loma Records, кој го издаде нивниот албум што беше прв на топ листите: „Во живо! Шоу на Ајк и Тина Тарнер“.
Во втората половина на 60-тите, на дуото му се додворуваа многу од најголемите рок имиња. Фил Спектор го продуцираше синглот River Deep – Mountain High од 1966 година; Тие ги придружуваа Ролинг Стоунс во Велика Британија, а подоцна и во САД, а ѕвездите како Дејвид Боуви, Слај Стоун, Шер, Елвис Присли и Елтон Џон дојдоа во нивната резиденција во Лас Вегас.
Тие беа музичка сила која продуцираше хитови за топ листите и добитници на Греми во 1970-тите – серија што заврши кога Тарнер го напушти Ајк во 1976 година, кој беше постојано насилен и неверен. Нејзиниот последен сингл со групата беше „Baby, Get It On“ , од филмската адаптација од 1975 година на рок операта „Томи“, во која таа глуми Acid Queen, истоимениот лик од нејзиниот втор соло албум.
Mеѓу хитовите што ги остави се издвојува „The Best“, песната со која Тина Тарнер на многумина им го промени животот. Песната е напишана за Бони Тајлер, но тоа беше само мал хит за велшката пејачка, која ја отпеа песната во 1988 година. Тина Тарнер беше предодредена за оваа песна.Следната година, Тина додаде уште малку вокали и нова софт рок продукција – и тоа стана една од нејзините препознатливи песни и една од нејзините химни во наредните децении.
„На окрутноста на животот потребна му е благоста во погледот“, е превод на оригиналното издание „Окрутности живота потребна је благост погледа“, книга од соседството, од авторот Дејан Петровиќ, кој живее во Нови Сад, Србија. Тој зад себе, во неколку децениското пишување, остварил многубројни средби и направил интервјуа со значајни режисери, писатели, со луѓе од уметноста….
Министерот за култура и туризам Зоран Љутков, во просториите на НУ Завод за заштита на спомениците на културата и музеј – Охрид се обрати на прес-конференција по повод најновите археолошки откритија во Охридско-струшкиот Регион. Станува збор за вредни наоди, околку 80, откриени на локалитет во Охридско-струшкиот регион, односно на некропола од архајскиот период, 6 век…
Ново издание на „Збирка ноти – Камерна музика од Љубомир Бранѓолица Vol. I“. Новото електронско издание на „Збирка ноти – Камерна музика од Љубомир Бранѓолица Vol. I“. претставува избор на дела од богатиот опус на македонскиот композитор со хрватско потекло, Љубомир Бранѓолица. На повеќе од 40-тина страници се сместени шест нотографирани дела, избор од богатиот…
На манифестацијата „Годишни награди за режисерите“, која се одржа во Нови Сад, на истакнатиот македонски режисер Столе Попов му беше врачена наградата „Живојин Жика Павловиќ“ за промоција на балканската кинематографија во светот. Наградата му ја врачи легендарниот актер Предраг Мики Манојловиќ, откако воведно обраќање имаше Ненад Павловиќ, и самиот режисер по професија и син на…
Во Домот на културата „Билјана Беличанец“ синоќа, на последната фестивалска вечер, во преполната сала во присуство на бројни филмски работници, уметници, актери, режисери, претставници на политичкиот и културниот живот на земјава и претставници на дипломатскиот кор беа доделени наградите на 9. издание на МФФ Киненова. „Гран при“ доби филмот „Жена-убиец“ на грчката режисерка Ева Натена,…
Австрискиот режисер Улрих Зајдл е годинешен добитник на Наградата за животно дело на Меѓународниот филмски фестивал „Киненова“. -Со нас денеска е еден од најинтересните филмски автори, сценарист, режисер и продуцент, Улрих Зајдл од Австрија. Режисерот кој уште пред да го побуди вниманието во 2001 година со „Тегобни денови“, го побуди вниманието и пред тоа на…
МФФ „Киненова“ ќе се одржи по деветти пат од 15 до 20 октомври, со македонскиот долгометражен анимиран филм на Гоце Цветановски „Јон Вардар против Галаксијата“. -На мое големо задоволство Тематски би ја започнал истата претставувајќи го овогодинешниот фестивалски слоган: Што е прво? Филмот или приказната? Огромна благодарност за целиот визуелен идентитет на овогодинешното издание на…
На годинешното 45 издание на Интернационалниот фестивал на филмска камера „Браќа Манаки“, најстар фестивал и еден од трите фестивали во светот посветен на кинематограферите, кој се одржа од 21 до 27 во Битола, главната награда „Златна камера 300“ му припадна на германскиот филм „Наставничка канцеларија“ односно на кинематограферката Џудит Кауфман. Секако, одличен филм, безвременски, што…